Projectomschrijving
BOEK OVER SUCCESFORMULE PARTICIPATIEMAATSCHAPPIJ WADINKO
Ter gelegenheid van het afscheid van toenmalig directeur Wil Wesselink van participatiemaatschappij Wadinko schreef Mirjam van Huet het boek ‘Wadinko, een uniek businessmodel’. Dit gebeurde in opdracht van Arjan Duijn (ADC).
De uitdaging
Beschrijf in verhaalvorm wat participatiemaatschappij Wadinko zo succesvol maakt en besteed daarbij aandacht aan de historie, het nu en de toekomst.
De aanpak
1. In drie sessies van meerdere uren heeft Mirjam Wil Wesselink geïnterviewd over de werkwijze van Wadinko, het onderscheidend vermogen van de organisatie en memorabele participaties.
2. Middels telefonische interviews zijn ook directeuren van drie participaties geïnterviewd over de kracht van Wadinko.
3. Op basis van alle interviews heeft Mirjam de kernkwaliteiten van Wadinko ontdekt: coachen, kansen en risico’s inschatten, intuïtie en relatiemanagement. Op basis daarvan, geïllustreerd door allerlei quotes en anekdotes van de geïnterviewden, heeft Mirjam het verhaal van Wadinko in boekvorm beschreven.
Het resultaat
Het succesvolle businessmodel van Wadinko is in een boek van 42 pagina’s opgetekend. Bekijk ‘Wadinko, een uniek businessmodel’